Just to be the next to be with you

Tillbaka igen!

Nu tänkte jag vara riktigt riktigt elak mot Pernilla och ta konversationen hon skrivit från när hon pratade i telefon med min duktiga kusin Jonas igår kväll !

Jag var ju hos Jonas Sjödin och såg på film med Emil och Antonia, vi hade det trevligt och Jonas skrämde skiten ur mej och Emil några gånger med en massa skräckfilmssignaler så Emil typ skrek å gömde sig under täcket xD Fy fan vilken karl! :P

I alla fall, kommer hem och ser ett bekymrat uttryck i Pernillas ansikte när hon pratar i telefon. Med vem vet jag inte, men förstår snart att det är Jonas som va ute å söp den natten :P

Här har ni konversationen, P är Pernilla, M är Marie-Louise (Jonas kompis) och J är Jonas i egen hög person ! :P

M- "Hej vad gör du? Ligger du och sover?"
P- "Nej jag tittar på en film, men du skulle gilla det va?"
M- *fniss* "Jaaa"
P- "Förstod jag väl"

M- "Duuu, det är såhär att vi är på Akuten i Mora för Jonas har skurit upp handen" Folk skrattar i bakrunden så Pernilla tror självklart att de skojar med henne.
P- "Nej du skämtar"
M- "Neeej"

P- "Joo du skojar med mig"
M- "Nej vi är på akuten för Jonas har ramlat och gjort illa sig på en yxa"
P- "Sluta, jag vet att du skojar!"
M- "Neej jag gör inte det" (pratar utanför telefonen) "Hon tror mig inte"

Då kommer Jonas på tråden istället, full och snörvlande.

J- "Heeej"
P- "Hej"
J- "Det är sant, jag ligger på en brits på akuten"
P- "Men sluta du kan ju inte vara allvarlig"
J- "Men jag sa ju till Marie-Louise att ringa för att du skulle tro att det var sant, hade jag ringt hade du inte trott mig"
P- "Men sluta"
J- "Joo det är sant, jg ramlade över ett bord och det låg en yxa under bordet, det är ett jack i handen som blöder skitmkt"
P- "Men alltså är du allvarlig?"
J- "Men ja!" skrattar lite berusat. "Det är världens uderbaraste doktor här och tar hand om mig" (han berättar lite om doktorn och vad doktorn gjort)

P- "Men vad jävla duktigt! Är det djupt eller får de lov att sy?"
J- "Jag vet inte. Jag kommer få en stelkrampsspruta, ååå nej" (gnäller lite över sprutan)
P- "hahahahahaha" (kan se det roliga i hela situationen att ngn har en yxa under ett bord inomhus med fulla människor)
J- "hahaha, jag har spytt ner håret så det är alldeles kladdigt"
P- "Fräscht! Vilka är med dig där då förutom ML?"
J- "Nicklas, Gunilla, Cheese och Marie-Louise"
P- "Men vart fan är Mats då!?" (det var Mats hus o Mats yxa)
J- "Ja han är väl hemma.."
P- "Men vafan! Det var ju hans yxa!"
J- "Jaa"
P- "Vart är andra Fredrik då?"
J- "Hemma, han bryr sig väl inte om mig" (snörvlar lite)
P- "Men sluuuta"
J- "Jag ska säga åt dem att amputera bort hela huvudet"
P- "Vart är doktorn då?"
J- "Jag vet inte, han gick ut igen"
P- "Men vafan, när då!?"
J- "Jaa 5 minuter sen kanske.."
P- "SUCK"
J- "Jag kommer förblöda. Ta alla mina saker! Ta allt du vill ha! Ta datorn! Men ge Erik Larsson alla mina cd-skivor!" (Jonas är lite av en dramaqueen)
P- "Men sluta du kommer inte att dö!"
J- "Joo! de ska amputera handen, hela armen och huvet på sammagång!"
P- "-_-' " <--- såg nog ut så då.

Förlååt Pernilla, men du e så grym på att skriva dessutom så man bara skrattar ! Haha ! :D <3
Jonas är kung, haha!


Dom fick lov att skicka en mms-bild för att vi skulle tro dem ! ;D


 Ajja, nu e det kanske dags att lägga sej ! :)
Imorgon e det skola tills fyra,
har gått klart första perioden, så nu har vi annat schema -.-
Nya schemat e typ, sämre...
Sen på tisdag ska vi börja 16.00 och sluta 21.00 o.O
Hehe, e typ öppet hus, så det där blir ju spännande! :P

Gud, jag saknar redan Furudal och allt vad det innebär..

Sleep tight!
Derodia

brun-snorgrönsgul-svart-vit-design for the win hehe


No you can't read my Pokerface

Kommentarer
Said By: Pernilla

Haha det är helt okej med mig att du lånade min fina dialog! :D Jonas FTW!



<3

2010-11-14 @ 23:16:18
URL: http://erikssonpernilla.blogg.se/

Whatcha say:

Hej jag heter Linda vad heter du?
Remember me

Mail'n:

Vad hette din blogg nu igen?:

Prata på du:

Trackback
RSS 2.0