Vi två tillsammans, ja ja ja, vi två tillsammans har det bra, och då menar vi bara vi två!




Emelie..

En tjej jag har så jävla mycket minnen med.
Det är ett helt liv med den tjejen.
För så länge jag har minne tillbaka,
har det alltid varit vi två.
Hon har varit min "bästa vän" sen jag inte minns,
och vad säger att hon då inte längre är det?
Hon har ju inte direkt gjort något för att inte förtjäna rollen,
det är snarare jag som inte förtjänar henne som vän.
Hon är sån underbar människa,
jag kan inte riktigt förklara.
Men vi har haft så jävla mycket roligt tillsammans du och jag Emelie!
När vi var små gjorde vi alltid, tro det eller ej, sattyg och vi hängde med killarna,
då när vi hoppade studsmatta med Patrik Jeppe och Sebbe.. åh vi badade i poolen och nästan slogs och vem Han log till.. haha! Johan och Jerry sjöng "You're beautiful" och smekte våra kinder och la vårat hår bakom öronen.. aww! Och vi gjorde om "My heart goes on" till "Deeet känns bäääääääst när JUUULEN är häär, all den käärlek som finns där, den känns när adveeeeeent ääääär hääääär!" Å fick höra den låten sjungas för oss långt långt in i högstadiet!!
vi hade snöbollskrig fastän vi visste att man fick "prickar" och efter tre "prickar" fick man kvarsittning, men vi var listiga och vi var elaka, vi smet undan dom där prickarna och fjäskade snarare för lärarna!
Vi lekte mycket inte nudda marken minns jag, det låg pinnar över hela skolgården och på kvällarna brukade vi vara på skolgården och leka med dom andra ungarna. Dunken oftast. Vi cyklade runt där och jag minns den tiden då vi helade träden med sånna där lov tills även det togs upp på klassrådet att träden blev förstörda.
Vi gjorde en dans till "Nu går sista visan" hur man nu än dansar till den, och visade upp den för någon (?) där bak vid klätterställingarna.
Juste och jag kastade väl en snöboll i viktors ansikte så han började gråta? Och vi snömulade typ Jakob? Sen tog vi in snö i skolan och han sa "man får inte ha snö i skolan faktiskt", attityden fanns där, vi bara kastade!
Å alla klubbar, jag minns Li-klubben, men nästan alla hade Li i sina namn! EmeLIe LInda eLIn EveLIna osv. Det var svårare för killarna att komma med. Vi byggde massa kojor och höll till vid bäcken, fastän man inte fick vara där! Sen på vintrarna byggde vi alltid snöborgar och startade krig mot en massa, jag kommer även ihåg när typ Johan G, Jerry och kanske Oskar lät oss kolla in deras asfräna borg borta vid garaget och när dom äldre killarna typ försökte stänga in oss i grottorna!! Jävla idioter! Till och med näradödenupplevelser har vi ju delat..
Haha men det bästa var nog när vi fick alla tjejer att snacka skit om varandra.. Typ E och E, och E och R.. Shit, sen låtsades vi att du och jag var värsta ovänner och snackade massa skit och varandra till en varsin av E och E... Åh kommer du ihåg det? Jag minns att jag stod vid klätterställingen och emo:ade mig, vilka jävla skådespelartalanger vi var! Och varför gjorde vi det, vi var ju så jävla små! Vilka ungar får den idén? Sen plötsligt var vi bästisar igen och E och E var alldeles chockade! haha
Sen uppfann vi sporten Bolli som dom fortfarande har kvar på liljansskolan, vi lever kvar där! Inte för att jag tror dom minns att det var vi som uppfann det, men vi vet ju det själva. Vi var lärarnas favoriter, men antagligen elevernas mardrömmar!  haha, och Högbo när vi hoppade ut ur fönstret och flydde till killarnas stuga ! Och när du slängde plastmyror över Ericas saker!
Att återminnas såhär, tar tillbaka så jävla mycket ! När Moa slutade i typ trean och vi sjöng "vi två tillsammans" och läraren bara "fast ni menar väl såklart att andra oxå får vara med er?" haha, NEJ! :P
Å i sexan var vi kompis med Emil A men asså.. nej det slutade ju inte så bra.. eller? mindre lyckligt kanske..
Åh åh åh våran matchmaking vi hade i typ trean då vi (med typ Evelina?) tog in en massa i grupprummet på en lektion och frågade vilka alla var kära i, fan vi fick ju ihop några par där!! Sen när dom sa våra namn så sa vi att det inte gildes! Haha! Sen skvallrade en viss nuvarande epaägare .. J-jävel :P
sen gick vi ju på teater, inte konstigt att vi kunde vara så elaka och ändå hålla facet! :P
Och när jag gick på fritids så spenderade jag i alla fall mest hela tiden hemma hos dej och spelade in film på Göte och Göta som ju skulle gifta sig, och Göte trodde att dom var på Mallorca när dom gifte sig och att han var vid altaret när han egentligen var i Mallorca! Underbart! Sen Agent 118 100! Är nog bara vi som tkr det är roligt. Kan inte tänka mig att Annette gillade det i alla fall! Haha, vi måste ha låtit ganska mycket ! XD
Åh minnen minnen, jag skulle kunna sitta här huuur länge som helst, det där är ju bara under några år, sen har vi sjuan då det stupade för oss, jävla skitår det var.. men vi höll ihop, det gjorde vi alltid! Vi hade ett band ihop.
Säg mig någon, hur många håller ihop såhär efter snart 11 år?
Det är så jävla skönt att ha någon som känner en utan och innan, och som har varit med under hela ens uppväxt. Det ger en sådan trygghet och nästan familjekänsla eftersom det är så mycket barndom i det hela.
Å våran kreativitet, alla låtar vi har skrivit som har sin charm.. Katten, den minns man ju! "Där sitter katten, men svansen upp i natten, i bland är han ledsen, ibland är han glad, ibland är han till och med snäll.." Och livräddarna, gud vad vi skrev historier och berättelser!
Jag måste sluta någonstans känner jag.
Jag älskar dej Emelie!
Så jävla otroligt mycket.
Och jag skriver det här för att visa hur jävla mycket jag bryr mig.
Med tårar i mina ögon ger jag all kärlek nu till våran vänskap!
Tack för att ni läst detta.
Godnatt

No you can't read my Pokerface

Kommentarer

Whatcha say:

Hej jag heter Linda vad heter du?
Remember me

Mail'n:

Vad hette din blogg nu igen?:

Prata på du:

Trackback
RSS 2.0