So alone together !

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

 Hemma från Polen nu !

 Shit, jag har varit med om den mest fantastiska resan i hela mitt liv ! Det har varit så underbart!! Jag, Polen, och alla mina älskade, älskade nior !!  Eller fd nior.. Nu har banden slitits av känns det som.. Allt har krashat..
 Ni skulle ha SETT va jag grina när vi kramades idag.. Jag bara brast, hjärtat gick av på mitten.. Har aldrig haft ett ögonblick då jag verkligen känt att jag ger upp, och att jag inte klarar något mer i mitt liv.. Inte som varit sådär exremt !!  Jag ville bara lägga mig ner... Å sjunka ner i jorden !
 Inte finnas vid det där avskedet..

 

 Jag kommer inte skriva om allt jag varit med om här... Å speciellt inte nu, för jag har dygnat inatt.. Klev upp 07.20 igår morse och somna ungefär den tiden (på bussen) nu i morse.. Fy fan 24 timmar utan sömn !  INTE OKEJ!! :P Men vad gör man inte för att få uppleva sista natten med niorna.. Som gick åt helvete eftersom dom kasta ut oss från disco-saken.. IDIOTAS!! Alla va skitsuta och irriterade... Sen satte vi oss å lita gura nånstans på båten, och jag tyckte att natten blev riktigt lyckad i alla fall.. !
 bara jag får vara med.. dom .. alla dom..

 Vi har varit i Warsawa, Krakow, Poznán å en massa andra ställen jag verkligen inte kan stava till, men mest underbart var Krakow där vi stanna på ett riktigt fint hotell i 3 nätter (L)
 Krakows torg var heeeeeelt underbart, man kunde gå runt där och kolla på talanted people i timmar!! Å bara beundra dom ! Helt underelliunderbart! 
 

 Sen va vi ju till Auschwitz å Birkenau.. Usch, vad jobbigt det var.. Fick se kvinnohår, kilos och kilos med kvinnohår.. Det har verkligen satt spår i mig, det va jättejobbigt.. Å småbarns kläder, folkets väskor som dom omsorgsfullt packade.. Allt möjligt har jag fått se, saker som sätter igång tankarna.. Vad fan har man att gnälla över egentligen ! Det finns väl inte ett piss att gnälla på i mitt liv?
Man SKÄMS verkligen...
 Bilder, på barn som inte har annat än skinn å ben.. tankar: säg för guds skull ALDRIG att du är tjock!
 Celler, celler där dom blir inlåsta, celler där dom dör av hunger, celler där dom dör av syrebrist, celler där dom dör av utmattning för att dom fått lov att stå upp av trängsel..
 Ställen judar hängdes på och ställen judar sköts på.
Gaskammare...

 Birkenau, riktiga slakten.. Fy fan..
1.3 miljoner judar..

 Asjobbigt..

 
 Men det blev inte sådär fruktansvärt psykiskt jobbigt ändå.. Det var inte så man bröt ihop som dom sagt att man kanske kunde göra..
 Men det e nog för att vi jobbat med det ett år innan oxå..

 Allt annat var kul! Kom alla så fruktansvärt nära så här på slutspurten.. Ungefär som att bli befodrad dagarna innan man går i pension..

 Nu måste jag sova.. För mina ögon vill inte hålla sig uppe!! Bju'r på tre random bilder :P

Birkenau, helvetesporten i bakrunden.. Å järnvägen där dom kom.


Soluppgången i morse


Auschwitz


Birkenau. 9:an Svärdsjöskolan 2010


Birkenau


Swinoujscie

 (bilderna e tagna av mig, o d e ingen copyright utan att ja medgett det !:O)



 Det ska bli skapligt skönt att sova i sin egen säng inatt hörrni !
GOD NATT!
 Nuss å Klemm!!
No you can't read my Pokerface

Kommentarer
Said By: arrod ;)

BIG LOVE. (L)

2010-06-23 @ 18:12:28
URL: http://carolineelisabet.devote.se

Whatcha say:

Hej jag heter Linda vad heter du?
Remember me

Mail'n:

Vad hette din blogg nu igen?:

Prata på du:

Trackback
RSS 2.0