Natten går tunga fjät, runt gård och stuga, i alla tysta rum..



Tjaaaa

Vet ni.. Det bästa i livet är inte att själv vara glad, det är att göra andra glada och må bra genom det! Det finns ingen ordförklaring för känslan att glädja andra människor, och varför ska det vara så svårt egentligen ?
Julia gladde mig idag, jag trodde inte alls att hon skulle komma hit idag.. så kring tretiden hörde jag någon komma, trodde såklart det var Erik som kom hem eftersom jag hörde hur det slogs i skåpluckor och jag hörde kylskåpet öpnnas och stängas. Sen ska jag ut och gnälla på att han alltid äter och möter då en betydligt längre gestalt än min lillebror i dörröppningen :P Nämligen Julia med ett oboyglas i handen ;)
Sötis! :D

På grund av detta har ju inget jobb blivit gjort än.. Hmm.. :P men det har varit värt det.. Ska bara duscha, sen ska jag sätta mig och jobba ! Ska jobba tills jag nästan e klar, för nu är jag lycklig och då kan jag nog jobba ! :D
Anledningen att jag är lycklig är ju inte bara för att Julia kom, utan för att jag själv gjort folk lyckliga idag :D Lucia och allt :)

Det hela började med att pappa åkte till Svärdsjö för att handla, och då fick vi ett ryck och började leta saker som kunde påminna om lucia xD Erik hade en sån där "strumpa" som man lägger julklappar i på huvudet och Joel hade pappas jägarkläder.. Men man tager vad man haver som man brukar säga! :P
Sen pulade vi ihop en varsin utstyrsel , tog fram nå bullar som smaka sandpapper och nå gamla kaksmulor, tände lite ljus och hade sedan det finaste luciatåget världen skådat för farsgubben när han kom hem ! :D

Efter det, valde tre av oss att turnera vidare :P jag Erik och Julia drog oss ner till Emelies familj, klampa in i deras hus och möttes av både skratt och tårar ! :P Fyfan vad underbart det är att göra folk glada ! :D
Efter det satte vi oss i turnebussen (pappas volvo) och åkte hem till mamma för att sjunga :D I trapphuset lät det fint i alla fall :D
Sen gick jag och Julia genom Svärdsjö, in på gottboden och in på ica innan vi åkte hemöver igen :P tyckte att vi lika gärna kunde ge Charlotta ett besök och det visade sig att Evalott fyllde år, så vi gick dit oxå :P Öppnade med Natten går tunga fjät för att sedan sjunga Ja må hon leva :P Sen skulle hon bjuda oss på tårta, men vi stressade henne så mkt att hon tappa den i golvet.. haha stackarn :O

Jaa, så sprid glädje är mitt hälsotips till er ! Känner mig som en bättre person, med en sämre röst :P

Puss på er!

hemma hos familjen Lindström :p


vackert!
No you can't read my Pokerface

Kommentarer

Whatcha say:

Hej jag heter Linda vad heter du?
Remember me

Mail'n:

Vad hette din blogg nu igen?:

Prata på du:

Trackback
RSS 2.0