Filmrecensioner

Helluu !


 
Nu är det ju så att jag sett på ganska mkt filmer på senaste tiden ^^ När jag var i Furudal med andra ord ^^ 
Så nu tänkte jag recensera dom lite grann ! :D

Mama's Boy
En film om en 29 - årig kille som fortfarande bor hemma hos sin mamma. Sedan flyttar en man in till henne, och tar för mycket plats. Så "mamas boy" försöker sabotera för dom. Men han inser att det kanske inte är värt att såra sin mamma.
 Den gick att titta på, men det e inget jag rekomenderar direkt.. Slöfilm om man bara vill ligga hemma i soffan liksom ! :)

Percy Jackson and the lightning thief
Har precis gått på bio, eller den kanske fortfarande gör det.. ^^ Handlar om en pojke som har en pappa som är en Gud... Percy blir anklagat för att ha stulit åskan eller hur man ska säga och jani, han hamnar i helvetet men kommer sedan hem igen... Låter ganska klurigt, men filmen var bra ! :) Ibland gillar jag fantasy, älskade det av hela mitt hjärta när jag va mindre, så det sitter liksom kvar ^^ Liknar Narnia på vissa ställen.

8 mile
En film som lite grann avspeglar Eminems liv. Eminem är den som spelar huvudrollen. Det handlar om han och hans gäng på de fattiga ställerna där det är slagsmål och sådant som gäller. Dom tävlar om respekt genom att battla osv.. :) Asså fan det där blev inte bra förklarat ^^ Men filmen äger sönder.. Jättebra är den :D Så spelar dom ju "Loose Yourself" i den ;)

Funny Games US
En helt sjuk Thriller/skräckfilm... Handlar om två pojkar som är sadister och som börjar tracka på en familj i en sommarstuga.. Dom bryter benet av pappan till att börja med och tvingar dom att leka en massa lekar där dom terroriserar varandra... Oj oj oj, vilken värdelös film !
The haunting in Connnecticut
Har ju sett den förut, så jag har skrivit om den oxå ^^ Den va bättre första gången.. Den är väl sådär.. Det finns bättre skräckfilmer med spööken ! Men den e ju verklighetsbaserad så den är i alla fall sevärd :D

Made of Honor
Jättehärlig film som handlar om en kille som är en player lite grann, som har en bästa vän som åker till Skottland. Hon har fått något jobb där eller nått.. Och medan hon e borta inser han att han e kär i henne, så när hon kommer hem så ska han överraska henne med blommor och berätta detta, men då har hon skaffat en kille i Skottland som hon ska gifta sig med. Hon ber honom att vara hennes "Made of Honor" Brudtärna ! ^^ Haha xD Sedan går det väl ut på att han ska sabba det där så han kan få henne ! :) Den är rolig och mysig. LikeyLikey!



Jaaa det va väl dom ^^
 Jag har gjort strips i ugnen och jag vet inte hur många gånger brandlarmet har gått bara för att det rykte så in i helvete :O Var nått skit i botten på ugnen, fy fan.. Så nu luktar det i hela huset trots att jag vädrat hela dagen...
-_-'
 Imorron ska Julia och Enia sova här i alla fall ! :D Det blir kanon det  ! :) 
Vi ska spela in en tv-show som heter Hey Svärdsjöschool ! ^^ 

 Puss hejjj
 


 Skrev ju på denna mobil e helgen, eller då jag va hos farmor och farfar ^^ Hade inge batteri i min trasiga telefon ^^
 Tyckte en passa eftersom jag skrivit sönder mina fingrar med sms idag :P

No you can't read my Pokerface

Kommentarer
Said By: Emelie

jag kan ju bara säga att du har lyckats ASBRA med din header :D men jag hittade precis ett litet problem, man ser inte vad man skriver när man kommenterar xD det lär du ta å fixa för det va lite jobbigt :P

2010-04-08 @ 17:26:19
URL: http://bustedpeanut.blogg.se/

Whatcha say:

Hej jag heter Linda vad heter du?
Remember me

Mail'n:

Vad hette din blogg nu igen?:

Prata på du:

Trackback
RSS 2.0